title
کد خبر: 202672
00
اختصاصی| فرزند آوری چگونه برای جوانان آسان می شود؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اشتغال باید اولویت اول دولت باشد که خیلی از مشکلات پس از آن رفع خواهد شد

محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز با اشاره به قانون جمعیت و تعالی خانواده اظهار داشت: باید اول زیرساخت‌های اشتغال را فراهم کنیم و سپس به فکر فرزندآوری بیشتر در بستر مناسب باشیم. این در حالی است که در شرایط فعلی اقتصادی هیچ جوانی به فکر ازدواج و فرزندآوری نیست و بانک‌ها هم شرایط سختی برای تضمین‌های مختلف نظیر گواهی کسر از حقوق می‌خواهند.

وی افزود: باید قوانینی در مجلس عملیاتی و مصوب شود که جوانان را برای ازدواج و فرزندآوری قانع کند. برای مثال یارانه بیشتری به دهک‌های پایین جامعه پرداخت کنیم. این در حالی است که اگر پول‌ها و سرمایه‌های کشور به سمت تولید برود ضمن افزایش تولید و اشتغال، جوانان امکان ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری را خواهند داشت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ای کاش وام بانکی که داده می‌وشد با اعمال نظارت بیشتر به سمت تولید هدایت شود تا هم تولید توسعه یافته و هم جوانان بیشتری جذب بازار کار شوند.
محسنی‌بندی خاطرنشان کرد: وقتی جوانان دارای شغل شوند جایگاه اجتماعی آنها شکل گرفته و اقتصاد‌شان سامان پیدا می‌کند و در آن صورت جرأت می‌کنند مسکن اجاره کرده و ازدواج کنند.

وی افزود: اشتغال باید اولویت اول دولت باشد که خیلی از مشکلات پس از آن رفع خواهد شد لذا نباید وعده‌های بی‌عمل داد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: اگر اشتغال شکل بگیرد و فرد خاطر جمع بوده و بداند که درآمد ثابت و پایدار دارد به سمت تشکیل خانواده و فرزندآوری هم می‌رود. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز